Iniciación á Pizarra Dixital

Uso didáctico da PDI

 PRÁCTICAS PDI

El MEC, a través de Instituto de Tecnologías Educativas (ITE), a través de la entidada pública RED.ES y las Comunidades Autónomas, han desarrollado el programa Internet en el Aula, dentro del plan Avanza.

Fruto de esas acciones se han recogido las mejores experiencias con TIC de 36 centros seleccionados por las distintas CC.AA. y se han publicado en un espacio web donde se pueden consultar estos proyectos innovadores.




Conocimiento e Interacción con el entorno. Comunicación y representación. Conocimiento de sí mismo y autonomía personal. Ed. Infantil.




P. DIXITAL

Fonte: http://www.peremarques.net/propuest.htm

Centrados na actividade e iniciativa do profesorado

O profesor apoia as súas explicacións coa proxección de materiais dixitais, que poden ser de elaboración propia ou proceder de libros, internet... 

Realización de síntesis na clase. Ao introducir un tema novo o profesor pode facer unha presentación e ir preguntando ao alumnado sobre distintos aspectos do tema. Coas respostas e as aportacións do profesor díctase un esquema que un alumno copia no encerado. As pantallas copiadas pódense gardar no ordenador.

Realización de exercicios coa participación de toda a clase. Os exercicios poden ser actividades preparadas con programas como Jclic, LIM, Hot Potatoes...

Corrección colectiva de exercicios. É necesario ter un lector de documentos que poda proxectar no encerado o contido das libretas.

Presentación no encerado do blog da clase. Cada día un grupo de alumnos preparan un artigo no blog cun resumo do tratado na clase. Poden incluir imaxes, vídeos, enlaces... Coa axuda do EDI poden expoñer este artigo na aula.

Axuda en debates e dúbidas. Poden buscarse en internet recursos que axuden a resolver dúbidas e documentarse nos debates.

Chats e videoconferencias na clase.

Aplicacións específicas en educación especial. O EDI está especialmente indicado para netos con dificulatdes motoras por que poden utilizar o ordenador sen ratón nin teclado. Tamén para problemas visuales pola posibilidade de ampliar os caracteres.

Modelos centrados na actividade e iniciativa do alumnado

Os estudiantes buscan recursos e os explican coa axuda do encerado.

Expoñen os seus traballos na aula. Se son largos poden facer un resumo en cinco ou seis diapositivas.Tamén poden preparar materiais didácticos con programas como Jclic, Hot Potatoes, etc se previamente se explica o seu funcionamento.

En caso de traballos entre dous ou máis centros pode facerse una exposición conxunta por videoconferencia.

Lectura colectiva de periódicos, proxectando as noticias de interese sobre as que se debate na clase.

Debates con apoio multimedia. Pode usarse o EDI tanto para presentar materiais que axuden no debate como para presentar as conclusións preparadas ao rematalo.

Presentación do blog/wiki persoal de cada alumno, no que poden recoller traballos feitos por eles e/ou materiais que atopen para ampliar as materias vistas na clase.

Traballos colaborativos con wikis, por exemplo un diccionario multimedia que recolla o vocabulario da asignatura.

PDI - PARTES
Bandexa de rotuladores

A bandexa de rotuladores consiste en catro ranuras para rotuladores identificadas por cores e unha ranura para o borrador. Cada ranura ten un sensor óptico para identificar cando se levantan os rotuladores ou o borrador dos seus ranuras.

Botóns.

A bandexa ten 3 botóns.

O da interrogación dá acceso ao menú de axuda.

O do teclado proporciónanos un teclado virtual desde o que podemos actuar desde a pantalla.O do rato co botón dereito marcado en negro fai que tras ser pulsado a próxima vez que toquemos a pantalla execútase a mesma función que facer clic co botón dereito do rato. Esta opción non perdura e necesitamos pulsar o botón cada vez que queiramos activar esta función.

Consello.

En lugar de presionar o botón dereito do rato, presiona e mantén na área da pantalla que queres que o PC recoñeza como botón dereito. Despois duns segundos de presionar e manter a área, o Menú de botón dereito aparecerá.

Os rotuladores.

Para escribir sobre o escritorio, unha imaxe ou aplicación, toma un dos rotuladores da bandexa e escribe na pdi.

Para escribir dunha cor diferente, toma outro rotulador. O recoñecemento de cor vén das ranuras da bandexa e non dos rotuladores en si. Con todo é aconsellable colocar cada rotulador na súa respectiva ranura para evitar confusións.

Para escribir notas.

Cando se levanta un rotulador da bandexa, aparece un bordo ao redor do escritorio e execútase a barra de ferramentas flotante. O bordo indica que se pode escribir no escritorio e permanece ata que o borrador e todos os rotuladores son devoltos á súa posición e tócase a superficie da pdi.

http://platea.pntic.mec.es/jolall1/smart/


0 comentarios: